Veel gestelde vragen

   Hulp nodig? Wij helpen je graag verder

Meest gestelde vragen bij Meer dan Online

   Algemeen

Hoe ontvang ik mijn factuur

Onze facturen worden in pdf formaat per email verzonden naar het e-mailadres dat bij de bestelling is opgegeven.
Mocht uw e-mailadres niet meer correct zijn, geef het dan door aan onze Administratie.

Facturen in zien

Het is mogelijk om oude facturen in te zien via ons klantenpaneel, ook is er een optie om deze de downloaden.

Verhuizen naar Meer dan Online

  1. Maak een Back-Up van je website.
    Maak voordat je uw overeenkomst bij uw huidige provider beëindigd een Back-Up van je website en databases.
    Dan ben je in het bezit van de meest recente versie van je website waardoor je niet voor verrassingen komt te staan.
    Zorg er ook voor dat je een Back-UP hebt van belangrijke e-mailberichten en e-mailadressen op je server.
  2. Informeer uw huidige provider.
    Om je domeinnaam naar Meer dan Online te verhuizen, is het nodig dat je huidige provider hierover informeert.
    Je ontvangt dan in de meeste gevallen van hen de verhuiscode die je bij uw verhuisaanvraag aan ons verstrekt.
    Hiermee stel je ons in staat om je verhuizing in gang te zetten.
    Daarnaast kan het in sommige gevallen nodig zijn dat je oude provider de registrar lock van uw domeinnaam verwijdert, bv bij .com, .net, .org
  3. Geef duidelijk aan dat je verhuist.
    Let op dat je bij de beëindiging van uw overeenkomst je domeinnaamregistratie behoudt.
    Geef daarom duidelijk aan bij je oude provider dat je de domeinnaam wilt verhuizen, dus niet wilt opzeggen.
    Zeg je de domeinnaam op, dan komt je domeinnaam, na een quarantaine periode van 40 dagen, vrij op de markt voor registratie.
    Tijdens de quarantaine kan de oorspronkelijke eigenaar de domeinnaam tegen betaling opnieuw activeren.
  4. Maak je bestelling definitief.
    Zodra je een definitieve bestelling plaatst via ons bestelsysteem en je ons van de verhuiscode voorziet, gaan wij voor je aan de slag.
  5. Verhuizing afgerond.
    Na de verhuizing kan het, afhankelijk van je internetprovider, +/- paar uur duren voordat je domeinnaam verwijst naar je webhosting bij meerdanonline.nl
    Totdat de verhuizing afgerond is en DNS wereldwijd ververst, blijft je website op de server van je huidige provider zichtbaar.
    Je bezoekers merken zo niets van je verhuizing.

Welke betaalmethoden bieden jullie aan

  1. e kunt bij uw eerste bestelling als nieuwe klant betalen met betaalmethoden iDEAL en PayPal. Bestaande klanten betalen middels handmatige overboeking of via iDEAL of PayPal via onze klantenpaneel

Wat kan ik in jullie klantenpaneel

  1. In ons klantenpanel kun je onder andere je persoonlijke gegevens beheren, uw factuurhistorie bekijken en betalen, nieuwe bestellingen plaatsen en diensten opzeggen.

Geen stilzwijgende verlenging

KLOPT!!!
Meer dan Online stuurt zo’n 8 weken voor het aflopen van je abonnement een bericht als herinnering dat het jaar bijna voorbij is.
Je hebt dan nog een paar weken de tijd om te beslissen of je wilt verlengen of niet.

   E-Mail

Moet ik een bedrijf zijn voor de aanvraag?

Nee, dat is niet noodzakelijk bij een Let’s encrypt SSL.
De bedrijfsgegevens worden niet gevalideerd, dus er mogen andere gegevens (zoals uw sitenaam of particuliere naam) gebruikt worden.

Hoe annuleer ik mijn abonnement

Opzegging dient uiterlijk 1 maand voor de verlengingsdatum bij ons binnen te zijn.
De verlengingsdatum zie je terug in je Klantenpaneel.

Hoe snel wordt mijn hostingaccount aangemaakt

Na aanvraag word jouw domein en de webruimte direct aangemaakt 24/7.
De inloggegevens worden ook direct aan je gemaild.
Indien je een domeinnaam verhuist naar ons, hebben wij een token van je nodig.
Deze token dien je aan te vragen bij je huidig registrar
(de partij waar de domeinnaam is ondergebracht).

Ik ben het wachtwoord vergeten van een aangemaakt e-mail account

Kun je deze nazoeken?
Nee, alle wachtwoorden zijn gecodeerd en deze kunnen wij niet terug zien. Je kunt via uw Control Panel een nieuw wachtwoord toekennen aan het email account.
Volg de instructies daarvoor bij het Control Panel. Wijzigingen van wachtwoorden zijn direct van kracht.

Gegevens voor het instellen van je email bv. Outlook

POP3 instellingen

  • Inkomende servertype: POP3
  • Inkomende server: mail.uwdomein
  • Inkomende serverpoort gebruikt u: poort 110 – beveiligd via SSL/TLS poort 995
  • Uitgaande server: mail.uwdomein (of SMTP server van jouw Internet Service Provider)
  • Uitgaande serverpoort: poort 587 – beveiligd via SSL/TLS poort 465

IMAP instellingen

  • Inkomende servertype: IMAP
  • Inkomende server: mail.uwdomein
  • Inkomende serverpoort gebruikt u: poort 143 – beveiligd via SSL/TLS poort 993
  • Uitgaande server: mail.uwdomein (of SMTP server van jouw Internet Service Provider)
  • Uitgaande serverpoort: poort 587 – beveiligd via SSL/TLS poort 465

Controleer de volgende instellingen:

  • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com)
  • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord
  • Wachtwoord onthouden: selecteer deze optie
  • Vink ‘Voor deze servers is verificatie vereist’ aan
  • Klik vervolgens op ‘Instellingen’
  • Selecteer de optie ‘De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken’
  • Klik op ‘OK’ om de instellingen op te slaan.

Verschil tussen POP en IMAP

POP3
Wanneer je e-mail ophaalt via POP3, dan haal je in feite de e-mail fysiek van de server af en plaats je deze lokaal op het apparaat waarmee je de e-mail leest.

  • Voordelen
    De mailbox wordt iedere keer volledig opgehaald zodra je verbinding maakt met je e-mailserver, de e-mailbox zal dus minder snel vollopen.
    Je hoeft niet altijd connectie te hebben met het internet om je e-mail te kunnen lezen.
  • Nadelen
    Als het apparaat waarmee je de e-mail ophaalt stuk gaat, dan is je e-mail verloren (tenzij je een back-up hebt gemaakt).
    Als je via een ander apparaat (mobiele telefoon, tablet of computer) of webmail de e-mail ophaalt, dan kan het zijn dat je in het ene apparaat andere e-mail hebt staan dan bij het andere apparaat.

IMAP
Wanneer je e-mail ophaalt via IMAP, dan lees je de e-mail in feite direct van de server.

  • Voordelen
    Als het apparaat waarmee je de e-mail ophaalt stuk gaat, dan blijft de mail op de server staan.
    Handig als je via een ander apparaat (mobiele telefoon, tablet of computer) of webmail de e-mail ophaalt, op alle apparaten staat dezelfde e-mail.
  • Nadelen
    Je dient altijd connectie te hebben met internet om je e-mail te kunnen lezen.
    De mailbox wordt niet fysiek van de server afgehaald.

Hoe benader ik webmail

Binnen je hosting account heb je natuurlijk ook toegang tot webmail:
http://jouwdomeinnaam/webmail

Wat is een autorisatiecode

Een autorisatiecode, ook wel verhuiscode of token genoemd, is de code die je nodig hebt om uw domeinnaam te verhuizen naar een andere provider.
De code wordt verstrekt door de partij waar het domein loopt voordat je verhuist.

   Domeinnaam

Forceer HTTPS bij je website

Je hebt nu wel je SSL certificaat geactiveerd op je site, maar om je bezoekers ook daadwerkelijk een beveiligde verbinding te geven dien je ze naar de HTTPS verbinding te forceren.
Hoe je dit kunt doen zie je hieronder. 

Ga via DirectAdmin of via een FTP programma (bijvoorbeeld Filezilla) naar de map waar je website staat opgeslagen (/domains/jouwdomein.nl/public_html). Mogelijk staat hier al een bestand dat .htaccess heet. Mocht dit nog niet het geval zijn maak dan via een tekstverwerkingsprogramma dit bestand aan.

Zorg ervoor dat in de .htaccess het volgende staat:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} !on

RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}

Mocht .htaccess al tussen je website bestanden staan, zorg er dan voor dat je enkel de onderste 2 regels onder “RewriteEngine On” plaatst. Indien je nog geen .htaccess hebt neem dan alle regels over en plaats ze in het bestand.

WordPress gebruikers

Voor WordPress gebruikers is er een speciale plugin genaamd “Really Simple SSL”.
Ga nu naar “plugins” in je WordPress Admin panel en installeer “Really Simple SSL” en klik op activate.
Je wordt nu doorverwezen naar de login pagina. Gebeurd dit niet ga zelf naar de login pagina en log opnieuw in.

Hoe lang duurt het voor mijn domeinnaam actief is

Het registreren van een nieuwe domeinnaam bij Meer dan Online kunnen wij dit binnen 1 minuut voor u regelen 24/7.
Bij een bestaande domeinnaam dat u naar ons verhuist, duurt het 6-24 uur voordat die actief is.
Afhankelijk om welk soort domeinnaam het gaat.

Wie wordt er aangemeld als domeineigenaar

Wij registreren de domeinnaam altijd op jouw naam. Jij bent de juridische eigenaar van de domeinnaam.

Kan ik de naam van mijn domein wijzigen

Zodra het domein is verzonden voor aanmelding, is het helaas niet meer mogelijk om de naam van het domein te wijzigen.
De registratie van een domeinnaam is minimaal voor 1 jaar en wordt jaarlijks verlengd tot wederopzegging.

Hoe verhuis ik mijn domein naar een andere provider

Je kunt de verhuiscode zelf opvragen in ons klantenpaneel, en via het klantenpaneel de dienst bij ons opzeggen.
De verhuiscode kun je dan aan je nieuwe host sturen zodat zij de verhuizing in gang kunnen zetten.

Hoe lang duurt het voor ik mijn verhuiscode van jullie heb ontvangen

In het klantenpanel kun je zelf de autorisatiecode voor een domein opvragen. Ga na inloggen naar tabblad ‘Domeinnamen’, klik op het betreffende domein en kies ‘Token ophalen’. De token komt dan direct in beeld.

   Webhosting

Heb ik een eigen IP adres nodig voor een certificaat?

Al onze servers zijn voorzien van SNI (Server Name Identification) ondersteuning.
Hierdoor is het niet nodig om een dedicated IP adres aan je website te koppelen.

Forceer HTTPS bij je website

Je hebt nu wel je SSL certificaat geactiveerd op je site, maar om je bezoekers ook daadwerkelijk een beveiligde verbinding te geven dien je ze naar de HTTPS verbinding te forceren.
Hoe je dit kunt doen zie je hieronder. 

Ga via DirectAdmin of via een FTP programma (bijvoorbeeld Filezilla) naar de map waar je website staat opgeslagen (/domains/jouwdomein.nl/public_html). Mogelijk staat hier al een bestand dat .htaccess heet. Mocht dit nog niet het geval zijn maak dan via een tekstverwerkingsprogramma dit bestand aan.

Zorg ervoor dat in de .htaccess het volgende staat:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} !on

RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}

Mocht .htaccess al tussen je website bestanden staan, zorg er dan voor dat je enkel de onderste 2 regels onder “RewriteEngine On” plaatst. Indien je nog geen .htaccess hebt neem dan alle regels over en plaats ze in het bestand.

WordPress gebruikers

Voor WordPress gebruikers is er een speciale plugin genaamd “Really Simple SSL”.
Ga nu naar “plugins” in je WordPress Admin panel en installeer “Really Simple SSL” en klik op activate.
Je wordt nu doorverwezen naar de login pagina. Gebeurd dit niet ga zelf naar de login pagina en log opnieuw in.

Hoe annuleer ik mijn abonnement

Opzegging dient uiterlijk 1 maand voor de verlengingsdatum bij ons binnen te zijn.
De verlengingsdatum zie je terug in je Klantenpaneel.

Hoe snel wordt mijn hostingaccount aangemaakt

Na aanvraag word jouw domein en de webruimte direct aangemaakt 24/7.
De inloggegevens worden ook direct aan je gemaild.
Indien je een domeinnaam verhuist naar ons, hebben wij een token van je nodig.
Deze token dien je aan te vragen bij je huidig registrar
(de partij waar de domeinnaam is ondergebracht).

Kan ik mijn pakket ook upgraden

Ja, dat kan je eenvoudig doen door een bericht te zenden aan onze Administratie.
Vermeld daarbij welk pakket je wenst. De upgrade prijs is het verschil in tarief tussen de verschillende pakketten.

Kan ik mijn pakket ook downgraden

Soms heb je toch een te groot pakket gekocht, of ben je gestopt met enkele websites binnen je pakket en heb je behoefte aan een kleiner pakket.
Stuur ons een mail en wij zorgen dat je pakket wordt aangepast, wij betalen het resterende bedrag niet terug.

Hoe krijg ik een FTP-client

Er zijn vele FTP clients; vele daarvan zijn gratis en beschikbaar op internet.
Wij bieden helaas geen ondersteuning bij het gebruik van deze verschillende programma’s.

Waar moet ik mijn bestanden plaatsen

Je dient uw bestanden te plaatsen in de map /public_html/. Deze map zie je als je inlogt met een FTP-client.
Er dient altijd een index-pagina te zijn. Dit wordt door de webserver gezien als opstart-pagina.
Dit kan zijn index.html, index.htm, index.php.

Hoe upload ik bestanden naar mijn account met FTP

Het meest eenvoudige is gebruik te maken van uw Webbrowser en in te toetsen ftp://ftp.uwdomeinnaam.
U kunt hiervoor ook FTP clientprogramma’s gebruiken. Eén van de populairste is WS_FTP.

Hieronder een eenvoudige uitleg hoe je WS_FTP instelt om je bestanden te uploaden.

  1. Creëer een nieuw profiel, klik hiervoor op de “New” knop.
  2. Vul je domeinnaam in.
  3. Vul je FTP url in bij “Hostname”. Jouw FTP url is : ftp.uwdomein.nl.
  4. Vul je  loginnaam “User ID” en wachtwoord “Password” in . Schakel de “Anonymous” box uit. Schakel de optie “Save Password” in, zodat WS_FTP jouw wachtwoord onthoudt. Druk op “Finish”.
  5. Na het aanmaken van het profiel kan je op “Connect” drukken en zal de verbinding tot stand komen.

Kom je er echt niet meer uit?

Neem dan contact met ons op per e-mail of telefoon

Stel je vraag via WhatsApp!